Ogólne Warunki Sprzedaży w oddziałach stacjonarnych
(obowiązujące od 1.04.2025 r.)
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży („OWS”) stanowią integralną część każdej umowy sprzedaży zawieranej wyłącznie w oddziałach stacjonarnych pomiędzy TECHNAB Sp. z o.o. z siedzibą w Kobyłce, ul. Logistyczna 5, 05–230 Kobyłka („Sprzedawca”) a odbiorcami jego towarów („Kupujący”), o ile strony nie postanowią inaczej na piśmie. OWS mają zastosowanie zarówno do aktualnych, jak i przyszłych transakcji handlowych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, pod warunkiem uprzedniego ich udostępnienia Kupującemu poprzez publikację na stronie internetowej Sprzedawcy (www.technab.pl) w sposób umożliwiający zapoznanie się z ich treścią przed zawarciem umowy.
2. Na potrzeby niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży („OWS”) poniższym terminom nadano następujące znaczenie:
a. Kupujący - oznacza każdą osobę, która zawiera Umowę ze Sprzedawcą, niezależnie od tego, czy działa jako Konsument (zgodnie z definicją konsumenta zawartą w art. 22[1] Kodeksu cywilnego), Przedsiębiorca (zgodnie z definicją przedsiębiorcy zawartą w art. 43[1] Kodeksu cywilnego), czy Przedsiębiorca na prawach konsumenta. Kupujący może być zarówno osobą fizyczną, jak i prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, jeżeli posiada zdolność do czynności prawnych.
b. Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna zawierająca Umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej (w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego), udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
c. Towary – rzeczy ruchome oferowane przez Sprzedawcę w ramach jego oferty handlowej, będące przedmiotem Umowy sprzedaży zawartej z Kupującym;
d. Umowa – umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, dochodząca do skutku w wyniku przyjęcia do realizacji przez Sprzedawcę zamówienia na Towary złożonego przez Kupującego.
3. Zawarcie Umowy oznacza, że Kupujący zapoznał się z niniejszymi OWS i akceptuje ich treść. OWS stają się wiążące dla Kupującego z chwilą:
• ich doręczenia Kupującemu w jakiejkolwiek formie,
• zawarcia Umowy,
• lub umożliwienia Kupującemu łatwego zapoznania się z treścią OWS, w szczególności poprzez ich publikację na stronie internetowej Sprzedawcy.
Aktualna treść OWS dostępna jest na stronie: www.technab.pl.
4. W przypadku przekazania niniejszych OWS Kupującemu przed zawarciem Umowy, stają się one jej integralną częścią oraz będą miały zastosowanie do wszelkich przyszłych zamówień i umów sprzedaży zawieranych pomiędzy Stronami – niezależnie od odstępu czasu między poszczególnymi zamówieniami. Kupujący akceptuje, że każdorazowe złożenie zamówienia po dniu 01.04.2025 roku jest równoznaczne z akceptacją niniejszych OWS. W przypadku zmiany OWS, Kupujący będzie związany ich nowym brzmieniem z chwilą umożliwienia mu łatwego zapoznania się z ich treścią – w szczególności poprzez publikację na stronie internetowej Sprzedawcy: www.technab.pl.
II. ZAMÓWIENIA
1. W celu rozpoczęcia procedury zawarcia Umowy, Kupujący zobowiązany jest do złożenia zamówienia na Towary. Zamówienie może zostać złożone w formie pisemnej lub elektronicznej – w szczególności drogą mailową. Sprzedawca może, według własnego uznania, przyjąć również zamówienie złożone w innej formie niż wskazana powyżej.
Zamówienie powinno zawierać co najmniej:
• dokładną specyfikację Towaru: nazwę, rodzaj,
• ilość sztuk/kompletów,
• warunki płatności,
• miejsce i termin dostawy lub informację o odbiorze własnym,
• dane Kupującego, w tym dane kontaktowe osoby upoważnionej do realizacji zamówienia.
Zamówienie towaru jest traktowane jako zobowiązanie się do jego odbioru.
2. Cena zamawianych Towarów ustalana jest na podstawie aktualnie obowiązującego Cennika Sprzedawcy, z uwzględnieniem ewentualnych rabatów przyznanych Kupującemu.
W przypadku zamówienia części zamiennych, cena nie jest określona w Cenniku Sprzedawcy. Każde zamówienie części zamiennych będzie wymagało indywidualnej wyceny, która zostanie przedstawiona Kupującemu przed zawarciem Umowy.
3. Umowa zostaje zawarta w momencie zatwierdzenia przez Sprzedawcę zamówienia złożonego przez Kupującego, co może obejmować zarówno pisemne, jak i elektroniczne potwierdzenie (np. poprzez e-mail). Zatwierdzenie zamówienia przez Sprzedawcę uznaje się również za rozpoczęcie realizacji zamówienia przez Sprzedawcę zgodnie z jego treścią. W przypadku dokonania przez Sprzedawcę zmian lub uzupełnień zamówienia, które nie zmieniają istotnie treści zamówienia, strony uznają, że zamówienie zostało zaakceptowane przez Kupującego z uwzględnieniem wprowadzonych zmian lub uzupełnień.
4. Rezygnacja przez Kupującego z całości lub części zamówienia po zawarciu Umowy lub zmiana jej treści nie będzie prawnie skuteczna, chyba że Sprzedawca wyrazi na to zgodę na piśmie. Towary nie podlegają zwrotowi ani wymianie, chyba że obowiązek taki wynika z przepisów prawa lub indywidualnych ustaleń między stronami. Kupujący, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody wynikłe z rezygnacji z zamówienia lub jego części po zawarciu Umowy. Towary zamówione w ramach współpracy między przedsiębiorcami nie podlegają zwrotowi ani wymianie, chyba że takie obowiązki wynikają z przepisów prawa lub indywidualnych ustaleń. W szczególnych przypadkach Sprzedawca może zaakceptować zwrot Towaru, pod warunkiem, że Towar jest w oryginalnym opakowaniu, nie nosi śladów użytkowania i jest pełnowartościowy. Koszty zwrotu ponosi Kupujący, a Sprzedawca może zaakceptować odkupienie Towaru po cenie uzgodnionej z Kupującym.
5. Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta mają prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania Towaru. Aby skorzystać z tego prawa, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest do poinformowania Sprzedawcy o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w formie jednoznacznego oświadczenia przesłanego na adres e-mail oddziału, w którym dokonano zakupu Towaru. Adresy e-mail poszczególnych oddziałów znajdują się na stronie internetowej https://technab.pl/hurtownia. Informacja o odstąpieniu od umowy musi zawierać:
• dane identyfikujące Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta,
• numer zamówienia,
• datę otrzymania Towaru,
• decyzję o odstąpieniu od umowy.
Koszt zwrotu Towaru ponosi Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, a Towar musi być zwrócony w stanie niezmienionym, w oryginalnym opakowaniu, bez śladów użytkowania, w terminie 14 dni od daty poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu.
6. Kupujący zobowiązany jest do podpisania oświadczenia o celu zakupu urządzeń oraz przedstawienia wszelkich wymaganych dowodów, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym ustawie z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz.U. 2020 poz. 2065) oraz ustawie z dnia 12 lipca 2017 r. o zmianie ustawy o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2017 poz. 1567). Oświadczenie jest dostępne na stronie internetowej Sprzedawcy pod adresem www.technab.pl. Kupujący oświadcza, że zakupione urządzenia zawierają gazy cieplarniane: R410A (GWP 2088), R32 (GWP 675), R290 (GWP 3) i zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących obrotu tymi substancjami.
III. WARUNKI DOSTAWY
1. W przypadku, gdy dostawa Towaru będzie realizowana przez Sprzedawcę, wykonanie Umowy przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego następuje w momencie udostępnienia Towaru na platformie transportowej samochodu dostawczego Sprzedawcy lub jego przewoźnika pod adresem wskazanym w zamówieniu lub ofercie Sprzedawcy. Dostawa Towaru będzie realizowana na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Rozładunek Towaru jest dokonywany na koszt i niebezpieczeństwo Kupującego. Kupujący jest zobowiązany do fachowego i niezwłocznego rozładunku Towaru. Ubezpieczenie Towaru od ryzyka jego uszkodzenia bądź utraty w czasie rozładunku obciąża Kupującego. Ryzyko przypadkowej utraty, uszkodzenia lub zniszczenia Towaru przechodzi na Kupującego z chwilą dostawy Towaru lub udostępnienia Towaru na platformie transportowej samochodu dostawczego.
2. W przypadku, gdy zgodnie z Umową odbiór Towaru nastąpi bezpośrednio przez Kupującego lub jego przewoźnika z magazynu Sprzedawcy, realizacja Umowy przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego następuje w momencie udostępnienia Towaru do wydania w magazynie Sprzedawcy. Odbiór Towaru oraz transport odbywają się na koszt i niebezpieczeństwo Kupującego. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty, uszkodzenia lub zniszczenia Towaru przechodzi na Kupującego z chwilą, gdy Towar zostaje udostępniony do odbioru przez Sprzedawcę w magazynie.
3. W przypadku, gdy z Umowy nie wynika, iż dostawa Towaru ma być realizowana przez Sprzedawcę, przyjmuje się, że obowiązek dostawy (lub odbioru) Towaru, w tym koszty związane z dostawą lub odbiorem, spoczywają na Kupującym. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za organizację transportu oraz wszelkie związane z tym koszty.
4. Potwierdzeniem wydania Towarów oraz dokonania przez Kupującego odbioru ilościowego i jakościowego Towarów jest:
a. w przypadku odbioru osobistego – podpisany dokument WZ (wydanie z magazynu),
b. w przypadku dostawy Towaru – podpisany przez Kupującego lub osobę upoważnioną do odbioru list przewozowy.
5. Terminy realizacji dostawy, określone w Umowie, mają charakter orientacyjny i mogą ulec zmianie w zależności od okoliczności niezależnych od Sprzedawcy. Zaistnienie takich okoliczności nie stanowi podstawy do rozwiązania lub zmiany warunków Umowy przez Kupującego.
6. Wszelkie koszty poniesione przez Sprzedawcę w związku z brakiem odbioru Towaru lub opóźnieniem w odbiorze, w szczególności koszty oczekiwania na wyładunek Towaru z samochodu przewoźnika, oczekiwania na odbiór Towaru z magazynu Sprzedawcy, koszty składowania nieodebranego Towaru, jego ubezpieczenia, a także koszty transportu związane z rezygnacją z odbioru Towaru, będą obciążały Kupującego.
IV. USZKODZENIE PRZESYŁKI
1. W przypadku, gdy szkoda zostanie zauważona przy odbiorze Towaru, Kupujący ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki, wpisując na liście przewozowym adnotację: „Odmowa przyjęcia z powodu uszkodzenia”. Odmowa przyjęcia Towaru z powodu uszkodzenia powinna być dokonana niezwłocznie po stwierdzeniu wady.
2. W przypadku, gdy Kupujący decyduje się odebrać przesyłkę mimo zauważonego uszkodzenia Towaru, zobowiązany jest do niezwłocznego sporządzenia protokołu uszkodzenia z przewoźnikiem oraz wykonania dokumentacji zdjęciowej (towaru oraz opakowania).
3. Jeżeli Kupujący odbierze uszkodzoną przesyłkę bez sporządzenia protokołu szkody oraz bez dokonania stosownego wpisu w liście przewozowym, bierze na siebie pełną odpowiedzialność i ryzyko związane z możliwym uszkodzeniem Towaru. Taki odbiór zwalnia Sprzedawcę oraz przewoźnika z jakiejkolwiek odpowiedzialności za uszkodzenie Towaru podczas transportu.
4. W przypadku, gdy szkoda jest zauważona po odbiorze Towaru (tj. uszkodzenia, które nie były możliwe do stwierdzenia w momencie odbioru), Kupujący jest zobowiązany do sporządzenia protokołu uszkodzenia z przewoźnikiem w ciągu 7 dni od daty odbioru oraz wykonania dokumentacji zdjęciowej (towaru oraz opakowania).
5. W przypadku zauważenia szkody po otwarciu przesyłki, ustalenie momentu, kiedy powstała szkoda, jest utrudnione. Dlatego Kupujący powinien przedstawić szczegółową informację oraz dokumentację (w tym zdjęcia uszkodzonego towaru i opakowania), która umożliwi obiektywne rozpatrzenie reklamacji.
6. Wszelkie reklamacje muszą zostać zgłoszone przez Kupującego Sprzedawcy w ciągu 14 dni od daty zauważenia wady, wyłącznie na adres e-mail oddziału, w którym dokonano zakupu Towaru. Adresy e-mail poszczególnych oddziałów znajdują się na stronie internetowej https://technab.pl/hurtownia i zawierać protokół szkody spisany z przewoźnikiem, opis zdarzenia oraz dokumentację zdjęciową. Reklamacje zgłoszone w inny sposób, w tym drogą mailową, telefonicznie lub ustnie, nie będą rozpatrywane.
7. Zapisy punktów 2-6 nie dotyczą Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumenta, którzy mają prawo do zgłoszenia reklamacji zgodnie z przepisami prawa ochrony konsumentów.
8. Jeśli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta decyduje się odebrać przesyłkę mimo zauważonego uszkodzenia Towaru lub zauważy uszkodzenie po odbiorze, powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt Sprzedawcy, przesyłając opis zdarzenia. Reklamację należy zgłosić za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej Sprzedawcy https://technab.pl/zwroty lub, w przypadku braku dostępu do formularza, przez wysłanie zgłoszenia mailowego na adres e-mail oddziału, w którym dokonano zakupu Towaru. Adresy e-mail poszczególnych oddziałów znajdują się na stronie internetowej https://technab.pl/hurtownia. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może, ale nie jest zobowiązany, do wykonania dokumentacji zdjęciowej uszkodzonego Towaru i opakowania, a także spisania protokołu z przewoźnikiem. Zgłoszenie szkody powinno nastąpić nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania przesyłki.
V. CENA, WARUNKI PŁATNOŚCI CENY
1. O ile inaczej nie uzgodniono ze Sprzedawcą, cena Towarów będzie ustalana na podstawie aktualnego Cennika Sprzedawcy, obowiązującego w dniu złożenia zamówienia lub na podstawie oferty uwzględniającej indywidualną wycenę. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany Cennika w trakcie trwania Umowy. Nowy Cennik wiąże Kupującego każdorazowo od momentu doręczenia go Kupującemu lub z chwilą umożliwienia Kupującemu łatwego zapoznania się z treścią nowego Cennika w inny sposób, w tym poprzez zamieszczenie Cennika na stronie internetowej www.technab.pl, z zastrzeżeniem, że zmiany cen w umowach zawieranych z Konsumentami będą miały zastosowanie tylko w przypadku uzgodnienia takiej zmiany na piśmie lub w innej formie zgodnej z przepisami prawa ochrony konsumentów.
2. Jeżeli Cennik będzie zawierał ceny netto Towarów (bez podatku VAT), cena zostanie powiększona o podatek od towarów i usług (VAT) według stawki obowiązującej w dniu wystawienia faktury VAT, zgodnie z przepisami prawa.
3. O ile nie ustalono inaczej w Umowie, wynagrodzenie należne Sprzedawcy za Towar staje się wymagalne z chwilą dostawy Towaru, chyba że strony ustaliły inny termin płatności.
4. W przypadku opóźnienia Kupującego w płatności wynagrodzenia, Sprzedawca ma prawo do naliczania odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
5. W przypadku opóźnienia Kupującego w płatności wynagrodzenia lub przekroczenia przez niego ustalonego limitu kredytowego (tj. limitu niewymagalnych wierzytelności Sprzedawcy wobec Kupującego powiększonego o wartość przyjętych do akceptacji zamówień i ofert Sprzedawcy – o ile taki limit zostanie uzgodniony), Sprzedawca ma prawo do wstrzymania wykonania Umowy oraz wszelkich innych świadczeń na rzecz Kupującego, w tym również wstrzymania realizacji nowych zamówień Kupującego. W takiej sytuacji wszystkie istniejące zobowiązania, względem których Sprzedawca wyraził zgodę na opóźnienie w płatności, stają się natychmiast wymagalne. Ponadto Sprzedawca ma prawo żądać od Kupującego udzielenia dodatkowego zabezpieczenia roszczeń Sprzedawcy.
6. Za datę płatności uważa się dzień uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
VI. E-FAKTURA
1. Zamówienie i zakup oferowanych przez Sprzedawcę Towarów oznacza jednoczesną akceptację wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej (e-faktura).
2. Kupujący, dokonując zamówienia, zobowiązany jest do wskazania aktualnego adresu poczty elektronicznej, na który Sprzedawca będzie przesyłał e-faktury. W przypadku zmiany adresu e-mail, Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Sprzedawcę o tej zmianie. Jeżeli Kupujący nie powiadomi Sprzedawcy o zmianie adresu e-mail, korespondencja, w tym e-faktury, wysyłana na dotychczasowy adres poczty elektronicznej, będzie uznawana za prawidłowo doręczoną.
3. Kupujący ma prawo do złożenia oświadczenia o braku akceptacji wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej.
VII. GWARANCJA
1. Poniższe zapisy odnoszą się wyłącznie do Towarów zakupionych w oddziałach stacjonarnych Technab Sp. z o.o.
2. W odniesieniu do Kupujących obowiązki Gwaranta świadczy podmiot, który złoży pisemne oświadczenie o udzieleniu gwarancji i przejęciu związanych z nią obowiązków.
3. Reklamacje dotyczące:
a. uszkodzeń fabrycznych,
b. awarii,
należy zgłaszać bezpośrednio do producentów lub ich autoryzowanych przedstawicieli udzielających Gwarancji. Dane kontaktowe gwarantów znajdują się na stronie https://technab.pl/zwroty.
4. Reklamacje dotyczące:
a. uszkodzeń transportowych,
b. braków i nadwyżek w dostawie,
c. niezgodności towaru z zamówieniem,
można zgłaszać:
a. osobiście
b. elektronicznie,
c. pisemnie
na adres oddziału Technab sp. z o.o., w którym dokonano zakupu. Adresy e-mail oraz adresy poszczególnych oddziałów znajdują się na stronie internetowej https://technab.pl/hurtownia. Reklamacje złożone w oddziałach Technab Sp. z o.o. innych niż oddział, w którym dokonano zakupu, nie będą przyjmowane i rozpatrywane.
5. Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Kupującego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne sprzedanych Towarów, z zastrzeżeniem, że w przypadku sprzedaży na rzecz Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Towaru pozostaje zgodna z obowiązującymi przepisami prawa ochrony konsumentów.
6. Reklamowanych Towarów nie należy wysyłać do siedziby Sprzedawcy bez uprzedniego uzgodnienia z Działem Obsługi Klienta i uzyskania szczegółów dotyczących opisania przesyłki. Niezastosowanie się do powyższych zasad może wydłużyć czas rozpatrywania reklamacji. Przesyłki nieopisane nie są przyjmowane przez magazyn.
VIII. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
1. Technab Sp. z o.o. dokłada wszelkich starań, aby dane osobowe były przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Szczegóły dotyczące sposobu przetwarzania danych osobowych znajdują się w na stronie internetowej https://technab.pl/klauzule-informacyjne.
IX. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawach Towarów. W każdym przypadku odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu realizacji przedmiotu Umowy, zarówno w odniesieniu do szkody rzeczywistej, jak i utraconych korzyści, jest ograniczona do wartości Towarów objętych daną Umową. Maksymalna wysokość odszkodowania w przypadku realizacji Umowy przez Sprzedawcę, z tytułu opóźnienia w dostawie lub innych roszczeń, jest ograniczona do wartości Towarów objętych Umową.
2. W przypadku transakcji z Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za opóźnienia w dostawie, jeśli takie opóźnienie powoduje szkodę dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, przy czym odpowiedzialność Sprzedawcy jest ograniczona do szkód, które są wynikiem rażącego niedbalstwa lub umyślnego działania Sprzedawcy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia, które wynikają z przyczyn niezależnych od jego woli, w tym w szczególności z powodu siły wyższej, działań osób trzecich (np. przewoźników) lub okoliczności, które nie były przewidywalne w momencie zawarcia umowy. Konsumentowi przysługuje prawo do dochodzenia roszczeń tylko w zakresie rzeczywiście poniesionej szkody, nie wyższej niż wartość zamówienia, którego dotyczy opóźnienie.
X. SIŁA WYŻSZA
1. Strony nie ponoszą odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy wynikłe ze zdarzeń o charakterze siły wyższej.
2. Siłą wyższą w rozumieniu niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży (OWS) jest nadzwyczajne zewnętrzne zdarzenie, niezależne od strony, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia, które wystąpiło po dniu zawarcia Umowy. Do zdarzeń tych zalicza się w szczególności: wojny, katastrofy naturalne, strajki, epidemie, zamachy terrorystyczne, zmiany prawa, działania organów władzy publicznej, awarie systemów telekomunikacyjnych oraz inne okoliczności, które uniemożliwiają wykonanie Umowy.
3. W razie wystąpienia siły wyższej, strony przystąpią w dobrej wierze do rozmów, celem uzgodnienia dalszego toku postępowania, w szczególności ewentualnej renegocjacji albo rozwiązania Umowy.
XI. ODSPRZEDAŻ URZĄDZEŃ
1. Kupujący – w przypadku dalszej odsprzedaży Towarów – zobowiązuje się do prowadzenia sprzedaży Urządzeń z nazwami handlowymi, oznaczeniami modeli, rodzaju oraz typów Urządzeń oraz etykietami używanymi do oznaczania Urządzeń zakupionych od Technab Sp. z o.o. Kupujący ma prawo do używania logotypów Towarów wyłącznie dla celów prowadzenia dalszej odsprzedaży, wyłącznie na zasadach i w granicach określonych przez Sprzedawcę.
2. Kupujący zobowiązuje się do powstrzymywania się od działań, które mogłyby naruszyć renomę lub wizerunek Sprzedawcy jako podmiotu prowadzącego sprzedaż hurtową. Kupujący nie jest uprawniony do dokonywania zmian, modyfikacji ani rebrandingu Towarów, w szczególności w zakresie opakowań, oznaczeń, instrukcji lub znaków towarowych, bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy.
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Niniejsze OWS mają zastosowanie do umów sprzedaży zawieranych z przedsiębiorcami (zgodnie z definicją przedsiębiorcy zawartą art. 43[1] Kodeksu cywilnego) oraz z konsumentami i przedsiębiorcami na prawach konsumenta (zgodnie z definicją konsumenta zawartą w art. 22[1] Kodeksu cywilnego).
2. Z chwilą wejścia w życie niniejszych OWS, wszelkie wcześniejsze umowy, porozumienia lub ustne uzgodnienia pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, które są sprzeczne z postanowieniami tych OWS, tracą moc.
3. Kupujący zobowiązuje się, w trakcie trwania Umowy, do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych w związku z jej realizacją, w tym informacji technicznych, technologicznych, handlowych (w szczególności dotyczących rynków zbytu, marketingu, wielkości sprzedaży, stosowanych cenników, listy kontrahentów, danych dotyczących kontrahentów, oraz planów gospodarczych), jak również informacji organizacyjnych związanych z działalnością Sprzedawcy (w tym danych dotyczących sposobu zarządzania, procesów przesyłania informacji itp.).
4. Wszelkie zmiany Umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności.
5. W przypadku rozbieżności pomiędzy postanowieniami indywidualnie zawartej Umowy a niniejszymi OWS, pierwszeństwo mają postanowienia Umowy.
6. Wszelkie spory wynikłe z realizacji lub interpretacji niniejszych OWS lub Umowy będą podlegać prawu polskiemu.
7. Kupujący nie jest uprawniony do dokonania cesji jakichkolwiek praw ani obowiązków wynikających z Umowy, w tym również dotyczących zrealizowanych zamówień, bez uprzedniej, wyraźnej zgody Sprzedawcy wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
8. W przypadku, gdyby którekolwiek z postanowień niniejszych OWS okazało się nieważne lub bezskuteczne, nie wpływa to na ważność ani skuteczność pozostałych postanowień. W miejsce nieważnego lub bezskutecznego postanowienia zastosowanie znajdzie postanowienie najbardziej zbliżone pod względem gospodarczym i prawnym do celu, jaki strony zamierzały osiągnąć.
9. Wszelkie spory wynikłe na tle realizacji lub interpretacji niniejszych OWS lub Umowy strony poddadzą pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego miejscowo dla siedziby Sprzedawcy, z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.